بعد از خرید یک آپارتمان مناسب در اندیشه احتمالا در فکر اجاره ملک هستید ولی چگونه می توان یک رابطه عالی موجر و مستأجر ایجاد کرد؟صاحبخانه بودن خیلی بیشتر از جمع آوری پول اجاره در هر ماه است. در پایان روز ، شما می خواهید که مستأجر شما از آپارتمانتان مراقبت کند مثل اینکه این از ملک خودش باشد ، در زیر، همه چیزهایی را که برای شروع بهبود رابطه مالک و مستاجر باید بدانید، پوشش داده ایم.
چگونه می توان یک رابطه عالی بین صاحب ملک و مستأجر ایجاد کرد
ارتباط بین مستاجرین و صاحبخانه می تواند دشوار باشد. تضاد منافعی وجود دارد که باید از بین برود، باید روابط مثبت صاحبخانه و مستاجر را ایجاد کنند. با این حال، سوء تفاهم ها و ارتباطات ضعیف می تواند از این اتفاق جلوگیری کند. همدلی با نیازهای مستاجرین می تواند به داشتن یک ملک اجاره ای به تجربه ای بدون استرس کمک کند.
قوانین و انتظارات واضحی را تنظیم کنید
صاحبخانه و مستاجر باید از همان ابتدا در مورد انتظارات خود شفاف و صادق باشند. این پایه و اساس یک رابطه حرفه ای مثبت را ایجاد می کند. مبهم بودن در انتظارات می تواند باعث سوء تفاهم و غافلگیری ناخواسته در آینده شود.
قوانین و انتظارات در مورد ملک و رابطه باید به وضوح در قرارداد اجاره مشخص شود. هر دو حقوق و مسئولیت های مالک و مستاجر باید به طور واضح فهرست شوند. قرارداد اجاره باید شفافیت آنچه را که مورد انتظار است فراهم کند.
مستاجر مناسب را انتخاب کنید
پایه و اساس ایجاد یک رابطه موفق با مستاجر شما انتخاب فرد مناسب است. برای از بین بردن مستأجرانی که ممکن است مشکل آفرین باشند ، مهم است که هنگام جستجوی تناسب مناسب ، مراقبت لازم را انجام دهید.
چگونه از کلاهبرداری های احتمالی مستاجر جلوگیری کنیم
ارتباطات باز حیاتی است
در اوایل رابطه با دادن شماره تلفن موبایل به مستأجر ، یک خط ارتباطی باز ایجاد کنید. یکی از بدترین چیزها برای یک رابطه موجر و مستاجر سکوت است. اگر به موقع به سوالات مستاجر خود پاسخ نمی دهید و نگرانی های آنها را برطرف نمی کنید ، ممکن است از شما به عنوان یک موجر قابل اعتماد نا امید و بی اعتماد شوند.
اجاره ای محکم اما منصفانه
اگر مستأجرها مایه حیات سرمایه گذاری شما هستند ، در نتیجه اجاره سیستم قلبی عروقی است که مستاجر شما را هدایت می کند. علاوه بر این ، اجاره نامه فقط به همان اندازه که قابل درک است ، قدرتمند است. بنابراین ما همیشه مطمئن می شویم که اجاره کنندگان خود را قبل از امضای قرارداد اجاره ، چه از طریق تلفن و چه از طریق مراجعه حضوری انجام دهیم. و ما از اجاره نامه خود برای هدایت هر جنبه از روابط خود ، از پرداخت تا نگهداری استفاده می کنیم.
با مستاجر مانند مشتریان خود رفتار کنید
از قانون طلایی پیروی کنید: مستأجرها قبل از هر چیز مشتری شما هستند. اگر از مشتریان خود مراقبت نکنید ، شخص دیگری این کار را می کند. وقتی با احترام با مردم رفتار می کنید ، اعتماد به نفس ایجاد می کنید و وقتی اعتماد ایجاد می کنید ، این رابطه سودمند متقابل برای همه بهتر عمل می کند. این یک مفهوم ساده است که در عمل به کار گرفته می شود
به حریم خصوصی مستاجر احترام بگذارید
این مفید است که مستاجران خود را بشناسید و دوستانه رفتار کنید، اما بدانید که از نظر حریم خصوصی آنها باید در کجا خط بکشید. به عنوان مثال، اگر نیاز به بازدید از ملک دارید، به جای اینکه بدون اطلاع قبلی در محل حاضر شوید، به مستاجران خود گوشزد کنید. مزاحم بودن یا شخصی بودن بیش از حد فقط رابطه شما را مختل می کند.
مسئولیت های یک مستاجر
اگر مستأجر هستید ، وظیفه شما این است که از دستورالعمل ها و قوانین توافق شده صادر شده توسط موجر پیروی کنید. برخی از مسئولیت ها و وظایف مستاجر شامل موارد زیر است:
- برای جلوگیری از استناد به مجازات ، پرداخت به موقع اجاره و قبض آب و برق تلفن و گاز
- از این ملک فقط برای اهداف مورد نظر خود استفاده کنید.
- آپارتمان را تمیز نگه دارید ، سطل زباله هر روز خالی کنید.
- از آسیب عمدی به مال خودداری کنید.
- کلیه شرایط قرارداد اجاره را دنبال کنید.
مسائل جزئی را حل کنید
مستاجران باید سعی کنند مسائل کوچک مانند دستگیره شل یا لامپ سوخته را به تنهایی حل کنند. اطلاع دادن به مالک در هنگام انجام هرگونه کار تعمیر و نگهداری مهم در مورد این مسائل کوچکتر ، هم باعث صرفه جویی در هزینه و هم در هزینه مالک می شود.
چرا روابط مالک و مستاجر شکست می خورد
دلایل زیادی وجود دارد که روابط مستاجر شکست می خورد. حتی اگر مستأجرهای خوبی داشته باشید، روابط همچنان می تواند تیره شود. هر یک از طرفین می توانند تعهدات خود را نادیده بگیرند یا حقوق خود را نقض کنند – و در موارد شدید، اگر اختلافات نتوانند به صورت دوستانه حل و فصل شوند، در نهایت به دادگاه می روند. برخی از رایج ترین مشکلات عبارتند از نادیده گرفته شدن شرایط اجاره، تاخیر در اجاره، ارتباطات ضعیف، و نادیده گرفتن یا به تاخیر انداختن مسئولیت های تعمیر می باشد.
نتیجه گیری
صاحبخانه انتظار دارد اجاره به موقع پرداخت شود. علاوه بر این ، موجر انتظار دارد مستأجر به خوبی از املاک مراقبت کرده و شرایط قرارداد را دنبال کند. مستاجر انتظار دارد كه موجر تعمیرات و سایر موارد را به موقع انجام دهد. به عبارت دیگر ، مستأجر انتظار دارد که موجر خصوصیات معمولی یک موجر بزرگ را داشته باشد.برای ایجاد و حفظ یک رابطه خوب تلاش قابل توجهی از هر دو طرف لازم است.در کنار انتخاب مستأجر مناسب و بیان انتظارات ، برقراری ارتباط آزاد با مستاجر و احترام با او از راه های خوب برای تقویت رابطه با او است.