بازاریابی املاک و مستغلات عامل موفقیت یا عدم موفقیت در شغل املاک خواهد بود. به عنوان یک آژانس املاک ، باید بپذیرید که هرگز فرصت دوم را برای ایجاد اولین برداشت(معامله) پیدا نمی کنید. خردمندانه فکر کنید که می خواهید چه نوع بازاریابی انجام خواهید داد.املاک و مستغلات، مانند بسیاری از صنایع دیگر، به طور اساسی توسط تکنولوژی تغییر کرده است ، اما این بدان معنا نیست که همه ایدههای سنتی بازاریابی املاک و مستغلات باید به حاشیه بروند – نکته کلیدی این است که بفهمید چه چیزی برای شما و عامل فروش شما بهترین کار را میکند.
بهترین و موثرترین ایده های بازاریابی املاک و مستغلات
چشم انداز بازاریابی املاک و مستغلات
صنعت املاک و مستغلات این روزها اگر رقابتی نباشد، چیزی نیست. نه تنها صد ها مجوز املاک و مستغلات در هر زمان مشخص در هر شهر ایران فعال هستند، بلکه حدود 60 درصد از مشاوران املاک و مستغلات بخشی از هر روز را صرف جستجوی سرنخ های جدید می کنند.
تحقیق و تحلیل بازار
بازاریابی موفق در مورد ملاقات با مصرف کنندگان در جایی است که آنها زندگی می کنند و در سطحی که آنها را متقاعد می کند به آنچه شما ارائه می دهید نیاز دارند، به نقاط دردناک آنها ضربه بزنید. این به همان اندازه که در مورد املاک و مستغلات صدق می کند، در مورد هر چیز دیگری نیز صدق می کند.
اما قبل از اینکه بتوانید یک کمپین مناسب را تشکیل دهید، باید بفهمید که بازار هدف شما چه کسی است.
- آیا بازار ویژه ای در منطقه شما وجود دارد که شما به طور منحصر به فردی واجد شرایط ارائه خدمات باشید؟
- چه عوامل اقتصادی و اجتماعی فعلی ممکن است بر آن بازار در حال حاضر تأثیر بگذارد؟
- مشتری املاک ایده آل شما ممکن است به دنبال رفع چه مشکلات، خواسته ها و اهداف منحصر به فردی باشد؟
برای تعیین پاسخ به سوالاتی از این دست و به روز نگه داشتن دانش خود، تحقیقات بازار کاملی انجام دهید. آنچه را که در مورد بازار ویژه انتخابی خود می آموزید با آنچه در بازار املاک و مستغلات به طور کلی می گذرد مقایسه کنید و فراموش نکنید که رقبای خود را نیز در نظر بگیرید.
حضور آنلاین ایجاد کنید
چه در زمینه املاک و مستغلات تازه وارد باشید (یعنی املاک تون تازه تاسیس کرده باشین یا مشاوری باشید جدیدا به این شلغ انتخاب کرده باشین)و چه قدیمی این حرفه باشید ، باید در وب سایت های معروف این حوزه فعالیت داشته باشید. مصرف کنندگان همه چیز را از طریق وب جستجو می کنند.
یک سیستم ارجاع ایجاد کنید
کار با افرادی که شما را می شناسند و دوست دارند، یک موقعیت برنده است. پس از انجام معامله با خریدار یا فروشنده ، آنها به بزرگترین طرفداران شما تبدیل خواهند شد. احتمالا تعریف خوبی ها شما پیش دوستان و خانواده و افراد فایل خود می کنند که چه با انصاف و حرفه ای هستید. در حالی که معامله می کنید ، از او بپرسید آیا مشتری شما کسی را می شناسد که ممکن است به خرید یا فروش خانه احتیاج داشته باشد.
خانه های آزاد دارای میزبان
یکی از ایده بازاریابی همیشه ، داشتن خانه های تخلیه بوده است. به مشتریان خود می گویید هر زمان که بخواهند می توانند ملک را بازدید کنند . همچنین می توانید ، راهنمای گام به گام چطور یک مشاور املاک حرفه ای شویم بخوانید
بازاریابی خود را با اینستاگرام افزایش دهید
بیشتر مشاوران املاک میدانند که بازاریابی شبکههای اجتماعی یک استراتژی نسبتا کم هزینه است که میتواند نتایج بزرگی را به همراه داشته باشد، اما چه تعداد از این نمایندگان از اینستاگرام استفاده میکنند؟ اینستاگرام با تمرکز قابل توجه خود بر روی طراحی، دکور و تصاویر سبک زندگی، یک بازی عالی برای محتوای املاک و محله است. اینستاگرام پلتفرم رسانه اجتماعی است که مشاوران املاک نمی توانند از آن چشم پوشی کنند. همچنین باعث می شود، قبل از ملاقات حضوری با این خریداران رابطه کاملاً محکمی برقرار کنید.
از تصاویر محلی استفاده کنید
از بسیاری جهات، شما فقط یک خانه را نمی فروشید، بلکه کل شهر یا منطقه را می فروشید. با عکسهای باکیفیت و زیبا از مکانهای دیدنی شهر خود ، بهترینهایی را که منطقهتان ارائه میدهد به نمایش بگذارید.
کدام فاز اندیشه برای زندگی بهتر است.
یک وب سایت با کیفیت بالا برای لیست خود داشته باشید
اکنون که تعداد زیادی ویدیو با کیفیت بالا، تورهای (ویدیو های )360 درجه دارید، قدم بعدی شما چه باید باشد؟ مطمئن شوید که شما یا نماینده شما یک صفحه وب دارند. این یک راه عالی برای متخصصان املاک است تا محتوای اصلی را به اشتراک بگذارند، و به خریداران اجازه دهند در هر زمان و هر مکان به فهرست شما دسترسی داشته باشند. می توانید لینک وب سایت در قسمت بیو اینستاگرام خود نیز قرار دهید.
کارت های یادداشت شخصی بنویسید
آخرین باری که کسی به شما نشان داد در مورد شما چه فکری می کند کی بوده است؟ جمله ای از این دست می تواند روز فرد را به طور قابل توجهی تغییر دهد. نوشتن روزانه دو کارت یادداشت شخصی را در نظر بگیرید. این شکل از بازاریابی تمام بازارهای هدف را از طریق تمام نسل ها پوشش می دهد.
در تعطیلات داوطلب شوید
اصوالا مشتریان چه برای اجاره یا خرید ملک در زمان تعطیلات به علت آزاد بودن وقتشان اشتیاق بیشتری دارند ، پس حاضر بودن در این زمان می تواند منجرب افزایش درآمد شود.
به افرادی که مشتریان خود را به شما ارجاع می دهند پاداش دهید
به افرادی دیگر که به شما مشتری برای رهن یا فروش معرفی می کنند پاداش خوبی در نظر بگیرید ، که انگیزه داشته باشن باز هم مشتری معرفی کنند.
در مورد محله و اجتماع بنویسید
خریداران دنبال اطلاعات مربوط به مناطقی را که قصد جابجایی در آن را دارند می باشند. سعی کنید از کانال های رسانه های اجتماعی خود برای به روز نگه داشتن آنها در مورد رویدادهای محلی استفاده کنید.
مطالب مشابه